dimarts, 12 d’octubre del 2010

20km de Paris (10-10.2010)

Ja feia temps que havíem planificat anar a córrer els 20km de París aprofitant el cap de setmana llarg del Pilar.
El divendres al vespre vam començar aquesta sortida familiar. Ens vam trobar amb en Josep, la Carme, en Ferran i l'Eudald a Girona per agafar el tren nocturn cap a París.
Després de dormir - o descansar - tota la nit vam arribar a la capital francesa a les 9 del matí a punt per visitar la ciutat.
Després de visitar la Torre Eiffel vam anar a recollir els pitralls a Trocadero. L'ambient era molt bo i l'organització molt eficient. Potser l'únic "però" que s'hi podia posar era la samarreta de la cursa - tot un uniforme tricolor francès (en Martí va dir que si ens la posàvem semblaríem el gran Cristophe Lemaitre).
El dia va donar per veure moltes altres coses: Notre Dame, la Mairie, el Centre Pompidou...

Arriba el matí de la cursa, la temperatura és ideal i no hi ha cap núvol al cel. Amb en Josep i la Carme marxem abans de les 9h cap a la sortida - que és a uns 10 minuts de l'hotel.
Als voltants de la Tour Eiffel hi ha molta gent i el pont de Iena és ple d'atletes que ja esperen la sortida. A les 10 en punt comença la cursa; hi ha tanta gent - més de 20.000 persones - que triguem més de 6 minuts a sortir.
De seguida ens enfilem cap a Trocadero i passem prop de l'Arc de Triomphe. L'ambient és fantàstic, amb moltes bandes musicals animant la cursa.
En els primers kilòmetres em dedico a avançar molta gent - corrent per les voreres i pels laterals del Bois de Boulogne. Córrer per aquest bosc urbà és molt agradable i fa que el recorregut sigui ben variat.
A partir del quilòmetre 11 comencem a vorejar el Sena. Ara ja hi ha menys gent i es pot córrer a bon ritme sense problemes. Cal destacar que hi ha un bon nombre d'atletes que corren per causes solidàries i que també hi ha molts espectadors animant a tothom.
El recorregut dels darrers quilòmetres és fantàstic: passem prop de la Place de la Concorde, les Tulleries i el Louvre. Travessem el Pont Royal cap a l'altra riba del Sena, passem per davant d'Orsay per acabar als peus de la Tour Eiffel.
Personalment vaig aconseguir baixar de l'hora i mitja. El temps final va ser 1h 29min 50seg (posició 1.802 de 21.315 participants).
En Josep i la Carme també van completar i gaudir d'aquesta cursa tan panoràmica.
A la tarda vam poder arrodonir el dia a la Place de la Concorde, al Louvre, a l'Arc de Triomphe... finalitzant amb un bon sopar al restaurant La Gauloise.
Una vaga de transports ens va fer avançar la tornada i va posar emoció a un cap de setmana fantàstic i molt ben aprofitat.

Aquesta és la classificació de la cursa.

Aquest és el recorregut de la cursa: