dimarts, 21 de maig del 2013

Nykredit Copenhagen Marathon (19/05/2013)

Tenia moltes ganes de córrer aquesta marató.  A més de participar en una cursa en una de les ciutats que més m'agraden, era també l'ocasió de retrobar-me amb vells amics de terres daneses.  Per tant tot apuntava a un cap de setmana perfecte.
Després d'arribar el divendres al vespre, ens llevem el dissabte i fa un dia radiant - amb molt sol i molta calor.  Lloguem unes bicis i anem a l'Osterbro Stadium on es fan curses infantils.  La Irene corre 2km i ho fa a bon ritme - és la primera corredora no-danesa (no n'hi havia cap més)... ja tenim la primera medalla familiar (veure classificació).
Després de fer molt turisme amb bicicleta (podria ser imprudent abans d'una marató, però el país és pla i no cansa...) anem al Tívoli... Una jornada rodona.

El diumenge ens llevem amb un dia tapat... En Niels - un bon amic i col·lega danès - i família venen a buscar a la Irene i jo em dirigeixo cap a la sortida.
Sorprèn veure molts corredors que van cap a la sortida amb bicicleta - quelcom normal en aquest país.  Tota la logística està molt ben organitzada i a la sortida la gent es posa al darrera del globus del temps que pot fer...  Em poso entre el globus de 3h20min i el de 3h 30min.
Comença la cursa de manera prou ordenada...  Al km 5 comença a ploure amb certa intensitat.  La pluja ja no ens deixarà en tota la cursa...  Les sensacions són bones i vaig passant pels primers 15km amb un temps que volta els 4min 42s/km..  El recorregut és pla i molt bonic, passant pels llocs més emblemàtics de la ciutat.
Vaig amb la samarreta de l'Olímpic Manlleu i puc anar sentint diverses veus que criden "Visca Catalunya"... quelcom que també s'agraeix (i més en els temps que corren).  En aquest moment de la cursa també em trobo un tal Mikel -de Vitòria però resident a Copenhaguen - amb qui anem comentant aspectes del festival de jazz de la seva ciutat etc... Anem junts fins el km 25, tot i que és la seva primera marató el veig molt sencer i li dic que tiri perquè pot portar millor ritme...
A partir d'aquí vaig intentant aguantar el ritme, tot i que vaig lleugerament més a poc a poc.  En el km 35 trobo la Irene, en Niels i la seva família animant...  L'ambient durant tota la cursa és molt bo... crec que és la marató amb més animacions musicals que he vist;  també hi ha molta gent malgrat la pluja.  Tot això dóna energies per fer el darrer tram de cursa - em trobo més sencer que en les darreres maratons.
Al final arribo al port de Copenhagen amb un temps de 3h 24min 41s - la meva segona millor marca i ben per sota de l'objectiu de les 3h 30min.
Posteriorment em retrobo amb la Irene i amb en Niels i família per anar a fer un dinar-sopar i passar una tarda ben agradable.

Aquesta és la classificació de la cursa

Aquest és el recorregut de la cursa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada