divendres, 24 d’octubre del 2014

Amsterdam Marathon (19/10/2014)

Aquest passat cap de setmana vam anar a fer la Marató d'Amsterdam.  Érem en la Carme, en David, en Josep i jo.  Les expectatives eren altes i efectivament va ser un gran cap de setmana...

El dissabte el matí d'hora anem cap a Girona on agafem el vol cap a Amsterdam. Cap a quarts de dotze ja som als voltants de l'Estadi Olímpic.  Anem a recollir els pitralls - tot molt ràpid i molt ben organitzat.  Passem per la fira del corredor - per anar pensant en reptes futurs - i fem unes fotos a l'Estadi.

Tot seguit anem a menjar en una restaurant on una amable cambrera ens diu alguna paraula en català (sempre molt agradables els holandesos...) i tot seguit passem pel Vondel Park per deixar les bosses a l'hotel.  A la tarda fem un volt amb barca i visitem el centre de la ciutat.  Sopem a la zona del Leidseplein (zona amb molts records de viatges de final de curs) i anem a dormir d'hora.
El diumenge ens llevem força aviat per esmorzar i preparar la cursa.  Arribem a l'Estadi on hi ha un gran ambient.  En Josep i la Carme faran la cursa junts i jo aniré - mentre pugui - amb en David.  Fem els primers quilòmetres a un ritme lleugerament per sota dels 5min/km.  En David va marcant el ritme molt bé i va còmode.  Jo puc anar seguint bé fins el quilòmetre 27 i pico on he de baixar el ritme.

Els darrers quinze quilòmetres els faig a un ritme més lent però constant - cap els 6 min/km. Cal destacar el recorregut de la cursa: se surt cap a les afores d'Amsterdam i de seguida trobem canals, vaques i algun molí de vent, molt bucòlic; en els carrers de la ciutat hi ha molta animació...  Amb l'ajut de tot això arribo altre cop a l'estadi on acabo la cursa amb un temps de 3h 43min 01seg (posició 3.270 de 12.197 acabats).

A la tornada cap a l'hotel em trobo uns reporters de la televisió holandesa que em fan una entrevista (veure a 13min 12s.  Posteriorment ens trobem tots quatre i satisfets de com ha anat la marató anem cap el Museu Van Gogh i d'allà directament cap a l'aeroport.  Un cap de setmana realment molt aprofitat...

Aquest és un vídeo resum de la cursa - amb preses a diversos punts quilomètrics:

Aquest és el recorregut de la cursa