dimecres, 21 de març del 2012

"Les Petjades dels Herois" d'Arcadi Alibés

Un fragment del llibre d'Arcadi Alibés Les Petjades dels Herois:

"Quin mal que em fan els peus! Estic fent els últims quilòmetres de la marató de Roma i les butllofes em fan veure les estrelles. Ja ni tan sols el recorregut turístic de la ciutat romana aconsegueix distreure'm.
...
A mesura que m'acosto al Colosseu, la figura d'Abebe Bikila va creixent dins del meu cervell. Com un gegant. Quin heroi! Un campió olímpic descalç! Sobre les llambordes romanes! Qui pogués seguir les seves petjades...
Aleshores, el cap, que amb l'esforç maratonià no para de donar voltes, activa una neurona i em dóna una idea: seguir les petjades de Bikila, seguir les petjades de tots els herois que han escrit la història de les maratons olímpiques... Vull córrer en totes les ciutats que han vist passar pels seus carrers els atletes que han forjat la llegenda de la prova més emblemàtica, més èpica, més bonica dels Jocs Olímpics: la marató!"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada